lauantai 2. heinäkuuta 2016

Kivuton kesä 2016?

Mä oon niin onnellinen just nyt❤ tekis mieli vaan halata kaikkia vastaan tulevia ihmisiä, mennä huutamaan keskelle katua kuinka onnellinen mä olen, hymyillä niin paljon, että suupielet ratkee. Tasan 6kk sitten mä lähdin fysioterapeuttini kanssa hakemaan itselleni uutta pyörätuolia koska vanha pyörätuoli teki aina uudestaan ja uudestaan uusia painehaavoja jalkoihin ja pahimmillaan niiden takia talvellakin kuljin ilman toista kenkää.
Empä olisi uskonut tuolloin kun prosessia lähdettiin käynnistämään millaisen sodan yhden tai oikeastaan kahden apuvälineen takia saa käydä kotikunnan kanssa. Mullahan oli myös se ongelma, että selkä oli oireillut jo pidemmän aikaa liian lyhyen selkänojan takia sekä oikean jalan reiteen tuli tietyin aikavälein sellaset krampit, että se kipu oli jotain aivan kamalaa!
Kaiken tämän päälle niska-hartiaseutu oli niin jumissa, että huuto pääsi aina silloin tällöin kun erehtyikin koskemaan tiettyyn kohtaan. Hakemusta siis kotikuntaan Lohjalle uudesta paremmasta pyörätuolista ja kelauksen keventimistä, jotka siis nimensä mukaisesti keventää sitä kelausta, mutta kuitenkin itse pitää käyttää edelleen käsiä jotta pääsee liikkeelle. Muutaman viikon papereiden pyörittyä Lohjan vammaispalvelussa saan soiton, että siirtävät paperit Helsinkiin, koska opiskelen täällä.. tai siis opiskelin vielä tässä vaiheessa. (Laki kuulemma velvoittaa näin toimimaan)
Ilman sen kummempaa kyselyä mykistyneenä lopetin puhelun ja laitoin asiasta välittömästi viestiä fysioterapeutilleni joka varmasti on tässä asiassa minua fiksumpi eikä aikaakaan kun seuraavan fysioterapia käyntini yhteydessä selvitettiin asia netistä että mitäs se vammaispalvelulaki nyt asiasta oikein tuumaa koska täähän nyt kuulosti aivan absurdilta koko touhu eikä millään oikein meinannut mahtua kummankaan päähän. Pikaisen selaamisen jälkeen huomattiin jo ensimmäinen virhe joka kohdallani oltiin tehty: Kotikunnan kuuluisi AINA kuunnella asiakasta missä hän haluaa asiaa käsiteltävän eikä opiskelupaikkakunnalla ole tässä kohtaa mitään tekemistä asian kanssa.
Sain ensimmäisen apuvälinearvio käynnin Laakson sairaalaan, jossa mulle käytännössä vaan todettiin, että koska haet myös kelauksen keventimiä asia siirtyy HUSin käsittelyyn. Tässä kohtaa kuukausia oli kertynyt jo tarpeeksi monta ainakin omasta mielestäni ottaen huomioon kipuni mutta eihän se heitä kiinnosta jotka ovat tekemisissä vain minun apuvälineasioiden kanssa ja pyörittävät papereita miten haluaa kunhan rahaa tulee niin kaikki kunnossa!
Kaksi käyntiä Laakson sairaalassa kaikkinensa, yksi ylimääräinen käynti sen takia koska etupyörästä hajosi laakerit ja pyörä lähti omille teilleen, onneksi en istunut kyseisessä tuolissa silloin. Toinen käynti sen takia, että kuulen apuvälinearviossa sen että heitä ei kiinnosta ja asia siirtyy muualle, kiva kiitos hei… Kyyneliä pidätellen jo tässä vaiheessa olin niin raivon vallassa, kukaan ei kuuntele vain raha on se joka merkitsee ja ohjaa kaikkea toimintaa.
Loppu hyvin kaikki hyvin vihdoin sain sen kauan kaivatun apuvälinearvion HUSille 24.5, jossa jo oikeastaan näinkin tulevan tuolini keventeineen. Olin niin helpottunut ja tällä kertaa nielin onnenkyyneliä, tuoli lähti pajalle ja……….
…… TÄSSÄ SE ON!!!!❤

Tänään 1.6.2016 uus tuoli on vihdoin mulla. Klo 10 oli tuolin luovutus, ja mua jännitti niin paljon ihan ku jouluaatto olis tullu keskellä kesää😀 Pehmustettu jalkalauta joten ei pitäis olla ainakaan sen suhteen enään pelkoa painehaavoista ja nää keventimet on täyttä rakkautta, puhumattakaan pidemmästä selkänojasta, arvatkaa mitä? Kun istuin ekaa kertaa tähän uuteen tuoliin selkä rentoutui heti ja kivut katosi❤ Mulla on semmonen kutina et tästä kesästä 2016 tulee kivuton ja kaikin puolin mahtava tän uuden kaverin kanssa:) Koittakaa kestää tätä mun onnellisuutta, koska tää tulee jatkumaan ja kuulette aivan varmasti myöhemmin lisää miten mun matka uuden tuolin ja keventimien kanssa on lähtenyt sujumaan😉
Loppuun vielä pieni muistutus kaikille: iloitkaa elämän pienistä hetkistä, OIKEESTI jos teillä nyt sattuu olemaan huono hiuspäivä niin sen saa korjattua, jos teillä on vaatekriisi sekin varmasti korjaantuu pian. Tällä tekstillä mä ihan oikeasti haluan luoda jokaiselle sitä perspektiiviä elämän pieniin ongelmiin. Nauttikaa elämästänne myös niistä pienistä ärsyttäviltä tuntuvista jutuista!:)

Postaus on kirjoitettu (1.6.2016)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

joulukalenteri siirtyy tuben puolelle!

Tänä vuonna päätin tehdä uudestaan mun joulukalenterin! Tykkäsin meinaan todella paljon tehdä sitä tänne blogin puolelle vaikka toisinaan ku...