perjantai 22. heinäkuuta 2016

Pokémon GO — haastaa liikkumaan, sekä tuo lisää itsevarmuutta

"Pokémon Go on ilmaiseksi pelattavissa oleva lisätyn todellisuuden mobiilipeli, jonka on kehittänyt Niantic. Se julkaistiin heinäkuussa 2016 Android- ja iOS-käyttöjärjestelmille Yhdysvalloissa, Australiassa, Uudessa-Seelannissa ja Euroopassa. Pelissä pelaaja voi pyydystää ja kouluttaa virtuaalisia Pokémon-hahmoja sekä taistella niitä vastaan. Pokémonit esiintyvät eri paikoissa oikeassa maailmassa, ja pelaajan liikkuessa paikasta toiseen hänen puhelimensa värisee Pokémonin läheisyydessä. Pokémonit pyydystetään puhelimen kameran avulla poké-palloon." Lähde: Wikipedia
Kovinkaan moni ei ole voinut välttyä kuulemasta pelistä nimeltä Pokémon GO, josta pientä johdantoa yläpuolella aina niin luotettavalta Wikipedia-sivustolta :D Itse en olisi sitä paremmin voinut sanoa! Mä en oo niitä ihmisiä jotka jäis oikeesti koukkuun johonkin kännykkäpeliin, mutta täytyy sanoa, että tää on jotain ihan omaa luokkaansa! Suurinpiirtein kaikkihan tätä jo pelasi ennen kuin tää Euroopassa edes julkaistiin, mutta itse kilttinä lapsena odotin ja odotin.. lehtien otsikot oli täynnä sitä, että lähipäivinä tulee myös tänne. Mikä on lähipäivinä?!

Viime viikon lauantaina koitti kuitenkin tämä maaginen päivä kun sen vihdoin sai ladattua myös täällä Suomessa! JEE!!!! Vähän mä arastellen yritin lähteä Pokémon jahtiin ulos, koska pelin pointti on se, että sä lähdet ulos edetäksesi pelissä. Kyllä mä joitain löysin myös mun kotoakin mm. tietokoneen näppiksen päältä löytyi Charmander ja Rattata löytyi eteisestä. Epävarmuus ja pelko kuitenkin vei voiton, en lähtenyt. Onhan mulla toki Jitra, mutta itsevarmuus kun on nollassa niin paha siinä on ilman kaveria mihinkään lähteä vaikka kuinka haluais...

Seuraavana päivänä Jitran ulkoilutus reissulla mä vähän niinkuin salaa otin kännykän esiin ja avasin pelin. Piilotin kännykkäni kuitenkin heti kun ensimmäinen ihminen tuli vastaan :D Onhan se toki hirveä häpeä myöntää, että on Pokémon-fani vielä 22-vuotiaana. NOT!! Pelailut jäi siltäkin päivältä siihen vaikka Helsinki kuhisi innokkaita pelaajia, ja kaikki siitä keskusteli. Itsevarmuus ja rentous missä olette silloin kun teitä eniten kaipaan????



Tää peli on noussut hulluun suosioon ja eilen Helsingissä oli jonkumoinen tapahtuma, johon oikeasti kerääntyi hirveän iso joukko ihmisiä pelaamaan. Missä minä, no kotona tietenkin... SUPRISE!! Kuten kuvasta näkyy kyllä mä olen pikku hiljaa uskaltautunut ihmisten ilmoille ja saanutkin jotain. Mutta heti sen vaan huomaa kun avustajan kanssa pyörii niin se pikkulapsi sisälläni jaksaa innostuakin tästä ja häpeilemättömästi ryntäilee näitten perässä :D

On ollut niin ihanaa huomata facebookin ihmeellisessä maailmassa kuinka perheitäkin tää peli yhdistää ja vanhemmat lapsineen metsästää Pokémoneja <3 Mä uskon ja toivon, että tää olis se tilaisuus mikä sais mutkin ihmisten ilmoille pidemmäksi aikaa, mistä sitä tietää kuinka hyviin tyyppeihin mä tutustun tän kautta jos mä en ole ihmisten ilmoilla, ja sitä paitsi pakkohan se on myöntää. Tää on niin hauskaa ja aika lentää kuin siivillä, kun vaan rentoutuu ja antaa tän pelin viedä mennessään :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mun tärpit vuoden 2017 I love me -messuille

Taas olisi se aika vuodesta - nimittäin ainakin itselleni se vuoden kohohta, I love me -messut saapuu taas Helsingin messukeskukseen 20.-22....