keskiviikko 30. marraskuuta 2016

Storytime: Mun ravintola-annos maksoi 300€ ?!?!

Nyt ois vuoro mun blogin ensimmäisen storytimen.. Kaikkihan tapahtui noin 2 viikkoa sitten perjantaina, kun tilasin kotiin ankkaa ja kasviksia hapanimeläkastikkeella. Mun ihan lemppariannos, ja todellakin koko rahansa arvoinen kun periaatteessa yhdestä annoksesta joka tuodaan kotiin saakin kaksi annosta eli ei ihan pieni määrää ruokaa tule kerralla kotiin kuljetettuna :) maksaa jotain vähän reilu 11,70€ + coca cola ja kotiinkuljetus eli yhteissumma on vähän reilu 22€.

Sain tilausvahvistuksen sähköpostiin, ja toimitusajaksi arvioitiin noin 1h.. kauhean kiva oottaa tunti kun maha huutaa, mutta tuo aika meni yllättävän nopeasti. Ruoka saapui perille.


Maksoin ruoat ja vihdoin mä pääsin syömään!! Mä niin nautin koko illan katsellen Netflixiä herkkuruoan parissa, ja ruoat syötyäni saan puhelun illalla klo 22.12 jostain ihme numerosta. Pienellä epävarmuudella mä vastasin, ja tän kyseisen ravintolan omistaja soittaa mulle varmistellen, että olin tilannut heiltä ruokaa sinä päivänä ja mitä ruokaa tilasin. Tässä kohtaa mun syke alkaa nousta ja ehdin miettiä, että onko mun ruoka kenties pilaantunut tai myrkytetty (joo aivan varmasti ne myrkyttää mun ruoan!!)

NOH!! Multa kysytään, että sattuisko mulla olemaan kuittia maksusta, että kuljettaja on saattanut veloittaa kortilta 300€. Kuitti löytyi kuin löytyikin pöydältä mihin sen olin jättänyt, ja siinä komeili summa 322,70€


Nice! :D Nyt voisi ehkää kuvitella, että mä olisin alkanut huutaa ja ties mitä.. ehkä huuto itkemään, mutta puhelun loputtua mä vaan alan nauramaan maha kippurassa, koska mun ruoassa ei ollutkaan mitään vialla vaikka puhelun alusta olin niin ensin ajatellutkin. Seuraavassa hetkessä alan muistella sitä kuittia ja summaa joka multa oli vahingossa veloitettu.

Noin 10min myöhemmin mulle soittaa kuljettaja joka toi mulle sen ruoan. Kertoi olevansa hyvin pahoillaan tilanteesta sekä olevansa matkalla mun luo selvittämään tilannetta, ja maksamaan summan takaisin kortille ja äänestäkin jo kuuli, että raukka oli paniikissa ja luuli varmaan mun olevan vihainen vaikka just äsken olin yksikseni nauranut vedet silmissä maha kipeänä keskellä keittiötä :D

Loppu hyvin kaikki hyvin ja sain rahat takaisin tilille. Tämänkin tarinan opetus oli ehkä mulle tietyllä tapaa se, että onneksi mä olen kunnossa eikä terveyden kannalta tapahtunut mikään mikä olikin mun ensireaktioni, että herranjumala onko mut myrkytetty?? Viis rahoista :D

Mutta oikeesti muistakaa tarkistaa kuitit ja kattokaa maksupäätteeltä se summa ennen kuin ootte maksamassa mitään. Ahne sai paskasen lopun MELKEIN.

Mun pitäis varmaan kehystää toi kuitti tästä hyvin kalliista ravintola-annoksesta ;)

Ravintolan nimeä en tässä kerro ihan siitä syystä, että en koe sitä tarpeelliseksi tämän tarinan kannalta, mutta jatkan heidän asiakkaanaan ehdottomasti! :)

PS. Jutun kuvat ei liity tapaukseen ;) :D

2 kommenttia:

  1. ohhoh vahinkoja sattuu, aikamoinen tarina :'D Onneksi sieltä päästä huomasivat virheensä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi tosiaan joo! Enhän mä siinä tajunnu mitää kuitteja alkaa kattomaan, mitä suotta ku ennenki mennyt oikein :D Virheistä oppii ja tälle voi nauraa vielä vanhainkodissa "Kun silloin 23-vuotiaana maksoin annoksestani 300€..." :'D

      Poista

joulukalenteri siirtyy tuben puolelle!

Tänä vuonna päätin tehdä uudestaan mun joulukalenterin! Tykkäsin meinaan todella paljon tehdä sitä tänne blogin puolelle vaikka toisinaan ku...