maanantai 23. tammikuuta 2017

Parhaalle ystävälleni ❤

Nyt tulee hauska postaus nimittäin mun parhaalla ystävällä Sannalla on tänään synttärit ja hän täyttää 24-vuotta!! ONNEA!!! 💖 Tän postauksen idea on ihan puhtaasti kertoa meidän 11 vuotta kestäneestä ystävyydestä, ja näyttää teille vanhoja kuvia vuosien varrelta. Voin kertoo, että näitä kuvia valitessa nauroin aivan kippurassa vedet silmissä :D

Me tutustuttiin vuonna 2006 kun menin 5.lk samalle luokalle Sannan kanssa Perttilän kouluun Lohjalle, hullua jotenkin ajatella, että tää on meidän 11. juhlavuosi, pakko muotoilla se näin, koska meistä kumpikaan ei muista tarkkaa kuukautta ja päivää kun tutustuttiin :D

Siitä se lähti ja tällä tiellä ollaan edelleen, ja onneksi ollaan, koska meidän ystävyys merkitsee mulle ihan hirmu paljon, ja vaikka meillä kerran on ollut joskus niin paha riita, että me ei puhuttu toisillemme muutamaan vuoteen niin en siltikään vaihtaisi mitään pois ja onneksi rohkaistuin meidän yhteisen kaverin kautta saamaan taas Sannaan yhteyden, ja välit on olleet siitä lähtien taas kunnossa. Vaikka hän mulle sanoikin silloin, että meidän välit tuskin tulee enään koskaan olemaan samanlaiset niin ei se mitään, koska meidän välit on jopa paremmat kuin ne on ollut silloin kun me oltiin lapsia :)

Sanna maalaamassa mun silloisen huoneen kattoa, tyylillä tietysti aurinkolasit päässä ;) Vuosi 2012
Uskomatonta miten yhdestä ihmisestä on tullut niin rakas vuosien varrella ja niin iso tuki ihan sama mitä mä oonkin käynyt elämässäni läpi. Siinä hän on ollut kaikkien niiden leikkausten jälkeenkin mitä aattelin, että kyllä tää vielä johonkin kaatuu, että ei tää ystävyys tuu kestämään kun mä ravaan sairaalassa vuosittain jossain leikkauksessa. 7vkon sairaalajakson aikana hän toi mulle Ben&Jerry's jäätelöä, jota me sitten syötiin yhdessä ja nauru vaan raikas pitkin käytäviä <3 :D

11 vuoteen mahtuu tottakai myös paljon hyvää, ja niin paljon naurua. että tällä naurun määrällä kumpikin elää varmaan ikuisesti! :D Alla onkin listattuna muutama (1) aivan älyttömän hauska kysymys, ja letkautus mitä tän naisen suusta on kuultu.



Sannan hervottomimmat kysymykset ja letkautukset:



  • Pää kii ettei hiilihapot karkaa (oltiin tulossa kaupasta, ja mulla oli limupullo sylissä, Sanna sano että "tää kii" tarkoittaen sen pullon korkkia, ettei hiilihapot karkaa, jonka kuulin sitten, että pää kii ettei hiilihapot karkaa :D
  • Noi lamput oksentaa sun takana
  • Millä todennäköisyydellä hälytysajossa oleva ajoneuvo ehtii vihreisiin valoihin?
  • Mennään ottamaan alaikäisiltä alkoholit pois ja juodaan ne ite (oisko tää tapahtunut viime vuoden juhannuksena?)

Kuten voi ehkä näistä muutamasta huomata niin ihan sanavalmiista ihmisestä on kyse ja kaikki sanotaan ääneen :D Siinä sitten uuden kysymyksen ilmaantuessa voi miettiä, että mitä se nyt on vetänyt luuletko ihan tosissas, että tohon osaan vastata ja miks sä ylipäätään mietit tommosia?!

Mitä tulee oksentaviin lamppuihin niin on se edelleen mulle suuri mysteeri, mutta antakaas kun avaan tätä teille hiukan vaikka tää vähän mua... 

tää tapahtu about 5 vuotta sitten kun asuin vielä Lohjalla. Sanna oli meillä yötä, ja mentiin ihan normaalisti nukkumaan ei mitään ihmeellistä siis tässä, mutta voi auta armias ku tää sankari herättää mut joskus kolmen aikaan yöllä hokien mun nimeä.. "Sanna: Iitu... Minä: mmm.. mitä? Sanna: Iitu... Minä: Joo olen hereillä onko sulla joku hätänä?" 

Tässä vaiheessa oon jo hieman närkästyneenä noussu ylös ku yks vaan hokee mun nimeä mut ei sit sano mitään muuta, sit tapahtuu jotain mikä sai mun pulssin tuhanteen ja ihokarvat pystyyn. Ottakaa huomioon, että huone oli aivan pimeä, ja Sanna vaan tuijottaa mua siinä mun huoneen lattialla omalla patjallaan. 

Tässä kohtaa on syytä muistuttaa, että mulla on paniikkihäiriö ja tällasissa olosuhteissa se 2-3 sekuntia tuntu yhdeltä tunnilta. Siinä katseessa oli jotain niin hirveetä, että oksat pois, ja siis ei kaukana ollut, että olisin ollut valmiina hyppäämään tuoliin ja paennut paikalta.

Tärisevällä melkein jo itkusella äänellä mä sain sit kysyttyy, että mikä sulla on? Sain vastauksen, että älä kato sun taakse. Tää oli se ratkaiseva hetki jolloin mä olisin niin halunnu mennä keittiöö ja lyödä paistinpannulla Sannaa päähän :D 

Ja siis jos fiksuna olisin pystynyt tässä kohtaa ajattelemaan niin sängyn ja seinän välissä oli ehkä 2-3mm tilaa eli ei sinne kukaan oikeesti ois mahtunut vaikka ois halunnut. Keräsin kaiken mun rohkeuden silmät kiinni ja äkkiä läimäsin lukulampun päälle, ja avasin pikkuhiljaa silmäni kattoakseni et mitä tapahtuu, ketään ei onneksi ole missään, ja sit kuuluu se kauan "kaivattu" vastaus "noi lamput oksentaa sun takana"

 Aaa.. kiva tänkö takia mä herään tähän aikaan yöstä? Kohteliaana kuitenkin kysyin, että mitä mahdat tällä tarkoittaa, ja sit mulle tiuskastaan, että "hmh ei mitään kun et kerran ymmärrä" ja uudestaan nukkumaan :D

Tallinnan reissulla vuosi 2016
Seuraavana aamuna aamupalapöydässä jossa muuten äitikin kuuli yön tapahtumat ekan kerran kysyin sitten Sannalta et hei satutko muistamaan viime yön tapahtumia et mitä se oksentavat lamput oikeen meinas? Ilme oli niin kysyvä (ei vissiin mitään muistikuvaa tästä) niin ja btw suutuit mulle kun en sua ymmärtänyt :D Sit molemmat alkaa taas nauraa, ja varmaan on ikuinen mysteeri mitä tällä tarkoitettiin, sisältyikö tähän kenties joku koodikieli mitä mä en vaan oo tajunnut tähänkään päivään mennessä?

Edelleen tää on asia josta jaksan muistuttaa puhelujen yhteydessä, että mites viime yönä meni unien osalta, oksensiko ne lamput tälläkin kertaa? Että kyllä näitä hauskojakin hetkiä on ollut, ja en vois olla kiitollisempi siitä, että mä oon tollasen ihmisen löytänyt, koska on niin paljon asioita joista puhun vain Sannalle ja on ihanaa huomata kuinka joku jaksaa mun kans sitä sairaalarumbaa, ja on käynyt mun kanssa kerran magneettitutkimuksissa, koska myös ahtaanpaikankammoisena on ihan hyvä jos siinä vieressä on joku pitämässä kädestä :D

Tähän loppuun voisin vielä kertoa meidän Kreikan reissusta, joka tehtiin vuonna 2011 äidin ja Sannan kanssa, koska sielläkään ei näiltä tilanteilta voinut välttyä! Me oltiin Falirakissa, ja me oltiin jo ennen matkaa tottakai katottu, että se olis esteetön paikka ja meille sitten selvisikin että se hotellialue on esteetön, mutta jos haluat kaupunkiin mennä kiertelemään niin sitä esteettömyyttä ei oo kyllä nähtykään! 


Tää on niin loistava kuva siitä hetkestä ku me ollaan menossa kiertelemään paikkoja ja sit meitä vastaan tulee bussipysäkki, joka on kirjaimellisesti keskellä tietä, ja edessä on roskakori ettei vaan pääse siitä kulkemaan! Mikäs siinä sitten ku Sanna.. noh näätte varmaan mitä tässä tapahtuu, ja sanottakoon näin, että konstit on monet, ja kaikesta selviää kun on luova :D

Toivottavasti seuraavatkin 11 vuotta tulee olemaan yhtä tapahtumarikkaita ja naurun täyteisiä 💖 Ihanaa syntymäpäivää Sanna, olet rakas! 💖

Sanna (Oikealla) näyttää ihan muumien möröltä tässä :D


2 kommenttia:

  1. Tosi ihanan postauksen oot kirjottanu! Kunpa kaikilla olisi edes yksi noin hyvä ystävä :) Onnea Sannalle!
    http://mahdollisestiehka.blogspot.fi

    VastaaPoista

10 suosituinta postausta

Mä kyselin teiltä ehkä noin viikko sitten ideoita mitä voisin tehdä blogin synttäreiden kunniaksi, ja aika vahvasti esiin nousi mun suositui...