perjantai 13. tammikuuta 2017

Sosiaalisen median muutokset: Blogger ja Facebook - mikä on muuttunut ja miten muutokset vaikuttaa?

Tällä kertaa halusin tehdä teille erilaisempaa postausta nimittäin kaikki jotka Bloggeria käyttää on saattaneet huomata, että tässä ei enään sitä varsinaista hallintapaneelia ole.

Aluksi luulin kyseessä olevan vaan joku bugi, koska niitähän tulee harva se päivä! Ekana mä huomasin, että lukijamäärä "hävisi" blogiin mentäessä te olittekin onneksi vielä siellä josta aattelinkin, että tää olis pelkkä bugi, koska mitään muuta ihmeellistä ei ollut tapahtunut. Sivun päivitys yleensä auttaa näihin vaan eipä auttanut enää ja seuraavana päivänä Bloggeriin kirjautuessa muutos oli vielä suurempi nimittäin se alkuperäinen hallintapaneeli oli kadonnut kokonaan ja tilalle tuli tämä



Missä mun lukulistalla olevat blogit on joiden uusimmat tekstit näkyi aina niin kätevästi heti tuossa oman blogini tietojen alapuolella?! Muutos nyt loppupeleissä ajateltuna ei oo niin merkittävä, että siitä jaksaisin valittaa tai itkisin itseni uneen joka ilta, mutta silti... miksi? Nykyään lukemiesi blogien uusimmat tekstit löydät lukemistosta.


Rehellisesti sanottuna mä en oikeesti enää ees päivittäin lue enää uusimpia postauksia. En siksi, että ne olisi huonoja vaan yksinkertaisesti siksi etten mä enää "löydä" uusimpia postauksia :D Kai tähänkin tottuu, ja tän oletettavasti pitäis vaan helpottaa kun lukemasi blogit löytyy sieltä oman otsikkonsa alta.. nähtäväksi jää totunko mä tähän ennen kuin uusi muutos tulee.

Toinen sosiaalisen median sovellus, jota ilman en voisi enää elää on Facebook. Okei no voisin elää, mutta hassua se olis ja kokemusta tästä tulikin viime kesältä kun joku hakkeroi mun Facebook tilin enkä päässy sinne muutamaan päivään. Tän ekan muutoksen mä itseasiassa huomasin mun kännykästä kun olin päivittäny Facebookin sovelluksen.


Rupesin nimittäin ihmettelemään kun ihmiset sai tilapäivityksiinsä värikkään taustan, joka näytti ihan tajuttoman hienolta koska ne oli myös liukuvärjätyt taustat! Mäkin halusin kokeilla tätä mutta mistä ihmiset saa tollasen aikaan? 

Yritin tietokoneella, yritin tabletilla (taulutietokoneella siis) kännykästä se sitten löyty, ja kokeilinhan mä sitä pari kertaa mutta jos mä halusin tehdä ihan perinteiseen tapaan facebookiin päivityksen alkoi tää uus juttu ottaa pannuun, koska vaikka mä suljin ton värivalikon niin oli toi silti tiellä kun yritin jotain kirjoittaa ja toivoin aina parasta, että kirjoittaisin oikein :D


Kolmas ja viimeinen liittyy edelleen Facebookiin, ja mobiilisovelluksissa tapahtuviin muutoksiin, ja tää on onneksi ilmennyt toistaiseksi vain tabletin (taulutietokoneen) kanssa nimittäin tämä



Mikä on toi oikeassa reunassa pyörivä asia? Ihan kun se päivittäis sinne jotain mutta ei kuitenkaan. Kiitos uuden järjestelmäpäivityksen...

Käytätkö sinä Bloggeria ja Facebookia päivittäin? Miten nämä uudistukset on vaikuttanut sun somen käyttöön?

2 kommenttia:

  1. Ärsyttää bloggerissa kun joutuu etsimään seuraamiaan blogeja. Ihan hirvee vaivahan se on klikata tuolta :D Mulla ei oo tabletissa ikinä oikein kunnolla toiminu Face, aina jotain jää pyörimään. Mut se ärsyttää, että tietokoneversiossakin viestit muuttu messengeriks, ei vaan miun mielestä toimi yhtä hyvin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis ei ookaan se on vaan se mihin on ite tottunut että siinähän ne oli aina hallintapaneelissa ku kirjautu sisään. Kyllä mä vielä opin :D Ja just toi messenger juttu voi elämän kevät!

      Poista

10 suosituinta postausta

Mä kyselin teiltä ehkä noin viikko sitten ideoita mitä voisin tehdä blogin synttäreiden kunniaksi, ja aika vahvasti esiin nousi mun suositui...