tiistai 21. helmikuuta 2017

Esittelyssä: timanttimaalaus

Reilu viikko on kulunut, ja mä olen jälleen täällä! Nyt mulla on uusi kone, ja alan postailemaan teille taas totuttuun tapaan ihan normaalisti.

Hiljaiselon aikana mun ois tehny ihan hirveesti mieli kirjoittaa teille eräästä uudesta käsityöharrastuksesta jonka olen aloittanut joitain viikkoja sitten. Pienempänä mä hirveesti tykkäsin kutoa kaulahuiveja ja tehdä varsinkin ristipistotöitä, ja nyt aloin saada sitä mun käsityöinnostustani uudestaan esille kun löysin erään blogin kautta ihan sattumalta postauksen timanttimaalauksesta.

Tästähän mä innostuin heti, koska mulle kun sanoo sanan timantti niin oon heti ihan innoissani. Synnynnäinen harakkani astuu esiin! Aloin tottakai lukemaan asiasta enemmänkin ja kattelemaan kuvia, ja yhtäkkiä löysin tieni muutamaan eri facebook ryhmään jotka käsittelee timanttimaalausta. Tää alkoi muistuttamaan mua niin paljon ristipistotöistä, mutta lanka on korvattu vaan "timanteilla" että pakko mun oli se eka työni tilata Wishin kautta koska Suomesta näitä ei oikein vielä mistään kivijalkaliikkeistä saa ja Suomesta kun tilaat netistä niin ne on jo melkein sen 20€ paremmalla puolella.

Noin muutaman viikon jälkeen mun kärsivällisyys alkoi kuitenkin olla koetuksella kun oli katellut muitten upeita töitä ja itsekin halusin päästä jo testaamaan niin päädyin sitten tilaamaan Askartelumaasta mun toisen työni ja kolme päivää myöhemmin sen jo sainkin käsiini. Tää kuva on mulle ihan must, koska kahvi on elämä!


Tilasin ihan suosiolla tämän itselleni koossa 26x36 ja tää on kokonaan tehtävä työ. Näitähän saa myös toki tilattua osittain tehtävänä eli kuvitellaan, että tää mun työ ois osittain tehtävä eli tausta on valmis ja nuo kahvikupit tarvitsisi ainoastaan tehdä. Kannattaa myös kattoa kun tilaa, että kumpi miellyttää timantin muodossa enemmän pyöreä vai neliö. Tässä työssä on neliön muotoiset timantit.

Pakkauksessa tulee siis mukana tietty itse pohja jolle alat työtä tekemään, jossa on eri koodein hahmoteltu minkä värinen timantti täytyy laittaa mihinkä kohtaan ja sen koodin vieressä on numero koska ne timantit tulee yleensä sellaisissa minigrip pusseissa jotka on numeroitu. Mulla oli tässä näitä pussukoita numeroon 28 saakka ja jokaiselle numerolle on siis oma koodinsa :) mukana tulee pinsetit ja/tai kynä sekä sellainen "tahma" alusta johon kynää painetaan ja sillä voi kerätä timantteja.




Mun onnekseni tässä pakkauksessa tuli mukana sekä pinsetit että tuo kynäjuttu jotta saan kokeilla kumpi tuntuu itselleni helpommalta lähteä työstämään, ja sinnittelinkin muutaman timantin ajan tuolla kynällä. Voin kertoa, että videoissa se näyttää paljon helpommalta kuin mitä se on oikeesti tai sitte en vaan osaa :D timantit ei tarttunu millään tuohon kynän kärkeen vaikka mitä yritin tehdä ja painaa kuinka lujasti tuohon tahma alustaan. Aattelin, että olis muka ollu helpommat kuin nuo pinsetit, mutta kun tuli pinsettien kokeilun aika niin halleluja! Tekeminen oli puolet paljon nopeampaa ja timantin sai kohdistettua just sinne minne halus. Wishin tilauskin tuli muuten viime viikolla ja siinä ois pyöreät timantit joten täytynee niihin kokeilla tuota kynää jos toimis paremmin :D


Ootko sä jo kuullut timanttimaalauksesta? Jos tää postaus sai sutkin innostumaan tästä niin alhaalla ois teille muutama Suomalainen nettikauppa joista näitä ainakin saa. Jos tilaatte esim Wishin tai AliExpressin kautta niin pistäkää hakusanaksi "diamond Painting".

Toivottavasti tästä tuli teille mahdollisimman selkeä kokonaisuus ja tekin innostuisitte tästä yhtä paljon kuin minä :)

Suomalaiset nettikaupat joista saa timanttimaalauspaketteja

askartelumaa (linkkiä klikkaamalla pääset nettisivuille)
Mairen askartelu- ja käsityöshoppi (linkkiä klikkaamalla pääset nettisivuille)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mun tärpit vuoden 2017 I love me -messuille

Taas olisi se aika vuodesta - nimittäin ainakin itselleni se vuoden kohohta, I love me -messut saapuu taas Helsingin messukeskukseen 20.-22....