maanantai 6. maaliskuuta 2017

Pokémon GO plus - ranneke joka vie pelaamisen aivan uudelle tasolle!

Vähän alle vuosi siihen meni, mutta tänään mä VIHDOIN pääsen teille hehkuttamaan lisää Pokémon Go:sta. Mä itse aloitin pelaamaan Pokémon Go:ta viime vuoden heinäkuusta kun se tuli Suomeen vihdoin! Olin aivan innoissani siitä, että tämmöinen peli on vihdoin tullut joka oikeesti vie ihmisiä ulos!

Tästä kirjoitinkin jo aiemmin kuinka tän pelin ansiosta mun itsevarmuus on noussut hyvin paljon, ja oikeesti uskallankin lähteä ihmisten ilmoille myös yksin. Jossain vaiheessa rupesin kuitenkin harmittelemaan sitä, että olis hirveen kiva kun tässä olis lisänä jokin juttu mistä pystyisin paremmin tietämään kun Pokémonit on lähellä.

Liikun siis pyörätuolilla ja jotta pystyn liikkumaan paremmin mulla on oltava kädet vapaana eli Pokémonin sijainnin ilmoitti vain kännykkä värähtelemällä ja mulla oli sen kanssa hirveä probleema, että no mihin mä saan sen kännykän jotta tunnen sen värähtelyn... koiran namipussi.. juu ei, käteen kiinnitettävä puhelintasku, juu ei, hupparin tasku joo ei sekään auta.

Mainittakoon, että mulla on myös tuntoalue hyvin rajallinen joka siis asetti omat haasteensa sille mihin kännykän voi laittaa jotta tunnen kun kännykkä värisee.

Eli ainoa vaihtoehto oli aina se, että lähdin joko kaverin tai avustajan kanssa pelailemaan jotta pelaaminen sujuisi edes jotenkuten. Kunnes jossain vaiheessa kesää viime vuonna tulikin ennakkomyyntiin CDON.COMille Pokémon GO plus-ranneke!

Tää oli kaikkea sitä mistä mä olin haaveillut ja mistä tiesin että tää tulee olemaan se laite joka pelastaa mun pelaamisen. Ennakkovaraus tehty ja sitten vaan odottelemaan koska saan vahvistuksen siitä, että mun paketti lähetetään.

Meni varmaan 2-3 viikkoa kun saan viestin mun sähköpostiini, että ensimmäisestä erästä varauksen tehneet saisivatkin tuotteensa vasta 2. erässä eli pahimmillaan joutuis oottaamaan kuukauden ehkä kaksikin... tunnollisesti odotin, koska jos nyt ilmoittaisin heille, että otan varaukseni pois menettäisin paikkani jonossa enkä saisi tuotetta. Noh viikon päästä sähköpostiin tulleesta ilmoituksesta peruin varaukseni ja huomasin, että hei Verkkokauppa.comissa ois tätä tuotetta, ja tilaus vetämään noh.. ei siinä kauaa menny kun sain viestin, että tuotteet on loppuneet eikä tiedetä koska valmistajalta saadaan lisää.

Miksei kukaan osaa varautua riittävän suurilla erillä kun tiedetään, että tää on näin suuri menestys!!!

Viime viikon tiistaina mua kuitenkin onni potkaisi koska CDON.COMilla näitä oli taas myynnissä! Tein tilauksen heille uudestaan, ja torstaina paketti oli lähtenyt matkaan. Perjantaina hain paketin postista <3


Ylläoleva kuva oli jotenkin se olettamus mitä mä luulen saavani, mutta täähän olikin tämmönen tee se itse-malli, eli todellisuus oli tämä.


Tässä pakkauksessa tuli siis vaihtoehtoisena myös tuo klipsi jota voi käyttää jos haluaa pistää tuon kiinni vaikka taskuun tai vyöhön, mutta itse halusin ehdottomasti tuon ranteeseen joten eikun ruuvailemaan jotta sain rannekkeen tuon klipsin tilalle :D

Vasta eilen kuitenkin pääsin testailemaan tätä oikein kunnolla, ja täytyy sanoa että tää täyttää kaikki mun odotukset ja on just sitä mitä mä oon tältä peliltä toivonutkin lisäosana! Sen lisäksi, että tää ilmoittaa värähtelemällä lähellä olevista Pokémoneista niin tää ilmoittaa samallalailla myös pokestopeista, joten tää lisää myös turvallisuutta ihan hirmuisesti kun ei tartte koko ajan olla kattomassa puhelinta!

Eli tuota harmaata nappulaa painamalla sä pystyt keräämään pokestopit tosi helposti sekä nappaamaan ne Pokémonit :) Pistän alhaalle muutamat värit mikä tarkoittaa tän kanssa mitäkin.

Jos Pokémon Go plus välkkyy:


Vaaleansinisenä/harmaana - Stoppi on silloin lähellä, ja painamalla rannekkeen harmaata nappulaa saat kerättyä kaikki itemit. Itemien määrä riippuu kuinka monta kertaa laite värähtelee, jos saat esimerkiksi kolme itemiä, ranneke värähtää kolme kertaa.

Vihreänä - Pokémon on lähellä ja saat sen napattua rannekkeen harmaata nappia painamalla (tässä on kuitenkin se huono puoli, että jos heität rannekkeen avulla pallon niin silloin se heittää vain yhden normaalin pallon eli ultra-pallojen tai power-pallojen heitto ei tällä laitteella onnistu.) Toivottavaa olisi jos kaikkien pallojen heitto tällä laitteella olisi mahdollista!

Keltaisena - Harvinaisempi Pokémon on lähellä, joten silloin kannattaa ottaa kännykkä esiin ja valita esim. Power-pallo ja heittää vaikka marja vielä perään jolloin saat varmemmin osuman. (oon onnistunut nappaamaan muutaman Pokémonin rannekkeellakin kun se on vilkkunut keltaisena, tuurista kiinni miten onnistuu joten kannattaa kokeilla tätäkin.)

2x harmaana ja tämän jälkeen punaisena - Pokémon pääsi karkuun.

eri väreissä - onnistuit saamaan Pokémonin kiinni.

Punaisena - normaalit pallot on loppu, ja kannattaa siirtyä seuraavalle stopille.

Tässäpä tällainen lyhyt infopaketti, ja mun tietämykset tähän asti tästä :) Ootteko te jo onnistuneet saamaan oman Pokémon Go plus-rannekkeenne ja miten tää on vaikuttanut teidän pelaamiseen?

Omani tilasin osoitteesta: CDON.COM (Linkki)

Ensimmäinen Pokémon GO-postaus: Pokémon GO - haastaa liikkumaan, sekä tuo lisää itsevarmuutta (Linkki)

3 kommenttia:

  1. Oijoi, tollanen on saatava! Mulla on pokemon-peli mukana ihan jokapäiväisessä arjessa kun köppöstelen töihin tai keskustaan, ja toi värähdysilmoitus olis kyllä ihan huikea, ettei tarvisi tällaisilla kylmillä keleillä pitää puhelinta koko aikaa kädessä. Olis kiva kuulla tästä vähän laajempia käyttökokemuksia. Viekö toi lisäosa hirveästi akkua?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan samallalailla tää vie akkua kuin mitä ois pelkkä sovellus päällä kännykässä :) Voin tehdä tästä myöhemmin kakkososan.

      Poista
    2. Jes, huippu juttu! Jään seuraamaan :)

      Poista

10 suosituinta postausta

Mä kyselin teiltä ehkä noin viikko sitten ideoita mitä voisin tehdä blogin synttäreiden kunniaksi, ja aika vahvasti esiin nousi mun suositui...